Tuesday, May 14, 2013

PENYELESAIAN DAPUR SEMPIT

Assalamualaikum,

Impian untuk  untuk membeli rumah  idaman kami sekeluarga ditangguhkan atas banyak alasan . Puaslah memikirkan segala pro dan kons,positif dan negatif, beli dan tak beli dan kesan yang bakal dihadapi darisegi kewangan lah apa lagikan dan solat istikharah , kami saya dan abah budak budak bersetuju sebulat suara untuk membatalkan niat membeli rumah itu. Bukan rezeki kami lagi, bersabar dulu, bukankah bersabar dan berpesan pesan ke jalan kebenaran itu membawa   keuntungan. Tentu sekali kami mahu berada di kalangan orang orang yang beruntung Ya Allah, Demi Masa...

Saya mula mengambil pendekatan untuk mengubah rumah sedia didiami untuk menjadi rumah idaman semasa hehe..

Ruang dapur saya sempit, kabinetnya  warnanya dah luntur juga. Apa yang boleh diupgrade mengenai dapur saya. Projek awal meneroka Mr Google mencari  idea dan maklumat dan bertemu dengan  artikel ini. Idea dekornya dari majalah Impiana Karangkraf memang menarik. Ongkosnya ja yang menjadi sempadan..Ihh ihh ..syukur ada rumah berdapur dan berkabinet..cuma kurang cantik.

Ingat jika kamu tidak bersyukur dengan sesuatu yang kecil, kamu juga tidak akan bersyukur dengan perkara yang besar diberikan kepadamu..pujuk hati sendiri..Alhamdulillah

dapur sempit

Solusi Dapur Sempit - Gaya Hias - Dekor

coklat

 Berkenan juga idea deko begini tetapi bagi dapur saya melibatkan ruang (bahagia dinding yang perlu dipecah korbankan) .



ruang dapur saya lebihkurang saiz begini  , tapi atas permukaan kabinet agak sarat . Satu ruang basah dan kering itulah aja..fahamkan maksud saya..penuuh ha..




Sekarang idea dah ada, tinggal lagi nak tengok perbendaharaan pula.Doakan impian menjadi kenyataan..In sya Allah

No comments:

Post a Comment