Saturday, November 17, 2012

BERCUTI KE PENANG NOVEMBER 2012 2

Rumahtangga itu lubuk pahala, anak anak adalah amanah yang menjadi saham akhirat.

Telefon sekali lagi pada tuan rumah saya dimaklumkan ada suis utama di belakang pintu..tet on cahaya dan AllahuAkbar! Satu gambar besar warna tembaga besar tergantung di dinding ruang utama . Nak murah nya pasal la..malam Jumaat ni, fikiran saya kalut ..dan "mama , macam mana ni ? malaikat rahmat tak masuk rumah ni , kita macammana..Ahmad Iqbal bertanya , matanya berair, suara sebak. 

Kita wudhuk , sembahyang dulu. Allah ada , Allah nampak, Allah dengar. Saya memujuk anak anak dan dalam hati rasa bersalah yang teramat sangat. Menyesal, sungguh..kecewa ..alahai cuti , saya berdoa supaya percutian yang dicadangkan mencapai matlamat membahagiakan dan menggembirakan bagi semua ahli keluarga termasuk Bibik yang tidak komplen apa apa..

Ahmad Naufal pula berulang kali mengucapkan dengan suara comelnya:
"Bestnya datang Penang, tak sabar nak tunggu siang nak berenang kolam " ..sungguh menyenangkan kami yang tegang..

Pagi besoknya usai solat subuh (sujud sajadah) yang diimamkan abah,  kami berkemas dan chau ..bye bye Menzan apartmen kami tidak selesa di sini. Tidak sesuai untuk kami ..pengajarannya lain kali tempah hotel saja yang memang kita tahu , biasa dan dikenali  keselesaannya..

Oleh kerana masih awal pagi kami singgah sebentar di pantai Tanjung Bunga


No comments:

Post a Comment