Saturday, March 9, 2013

RESEPI KIMBAB

Rumahtangga itu lubuk pahala, anak anak adalah amanah yang menjadi saham akhirat
Assalamualaikum! Hari ini saya nak share sesuatu dengan sesiap yang terbaca ruangan blog saya . Setakat ini cuma anak anak saja yang follow ..

Saya teruja dan tertarik dengan makanan 'kimbab' Korea yang biasanya dijadikan bekalan diisikan di dalam bekas dengan susun atur yang menarik. Cantik dan nampak sedap dengan sayuran dan lauk yang tentunya baik untuk kesihatan. Ingin tahu lebih lanjut saya pun tanya dengan Mr Google. Haa siapa nak tau macam mana resepi untuk ubah selera sekali sekala . tak yah pi restoran kalau mahu   klik di sini
Lengkap dengan resipinya. Satu lagi ada ditunjukkan dengan cara menggulungnya lagi di sini www.seriouseat.com dengan tajuk 'how to make kimbab' . Menarik sekali seperti foto yang ditunjukkan. Warna menarik dan khasiat makanan yang seimbang. Sila jamu mata dari imej yang dicopy dari Mr Google. 
Saya pasti akan mencuba resepi ini. Biar anak anak mencuba dengan olahan selera melayu pastinya, hehe
In Sya Allah







1 comment:

  1. Langkah 1. Beli beras sushi, belum jumpa dengan pembalut dan lapik penggulungnya lagi. Hmm saya rasa nak gunakan cuka kurma dan buah zaitun untuk intinya

    ReplyDelete